mindful | hatha yoga
 
 
YOGA
DICHTBIJHUIS
 
 
 
Buddha

 

YOGA

Het heerlijke van yoga beoefenen vind ik dat al je spieren soepel en goed doorbloed worden en dat ook het rug- en bekkengebied sterk wordt. Als de rug en het bekken sterk zijn, kan het hele lichaam goed functioneren.
En ook: door de adem bewust zo te gebruiken, dat je bij inspanning inademt en bij ontspanning uitademt, komt er meer en meer ruimte in het lichaam. Met dat bewust in- en uitademen vraagt en geeft yoga  concentratie.
Bij yoga kom je uit je comforthoudingen. Dat kan in het begin soms zwaar zijn. Daardoor kom je letterlijk jezelf tegen. Eigenlijk is dat het mooiste wat er is: jezelf tegenkomen, - ook al is dat soms wat ongemakkelijk of pijnlijk. Het geeft je bewustzijn over wie je bent. Zo bevorder je met yoga een soepel en energiek lichaam  én een heldere geest, - in gezond evenwicht.
Het beoefenen van  yoga - ook al is het maar één keer per week - maakt al een voelbaar verschil.

De Yoga die ik geef is mindfulness yoga - Hatha yoga
Met de yoga die ik geef sluit ik aan op de traditionele yoga, zoals die al eeuwen in India beoefend wordt: Hatha-yoga. Daarbij gaat het om mindfulness: de aandacht en intentie die je hebt bij wat je doet.
‘Ha’ is zon. ‘Tha’ is maan. Het woord Yoga betekent juk………..
………het beeld van twee ossen die onder het juk lopen.
Ze moeten goed, duidelijk en evenwichtig gemend worden.
Anders loopt de kar scheef en gaat-ie kapot.
Voor ons is het ook van belang om in evenwicht te zijn.

Opbouw van de les
De Yoga bestaat uit een Mantra, een korte meditatie, Pranayama’s,  verschillende Asana’s, een eindontspanning en ter afsluiting een kopje thee en een Vredesmantra
.

 
 

INFO (Liesbeth Vos) E-mail: info@yogadichtbijhuis.nl

Telefoon: 06-38047238 LESLOCATIE Buurthuis ’t Huukske Mauritsstraat 22 6812 BS Arnhem